NodeMCU firmware does not connect to WiFi

Critical Bug: yes
Reproducable: yes (Steps offered below)

App Name: Sensatee Monitor (Datenlogger für ESP32 / ESP8266) download Oct 4th
App Operating System: Android
App Running Device: LG G6
App OS Version: …
App Version: …

Problem Description: I installed the NodeMCU firware (tried v33 and v34) via NodeMCU flasher successfully on two different AzDelivery NodeMCUs (which used to work with sensate previously). I erased all former data while flashing. When I want to configure them in the Android app to be able to connect to my home wifi (Sensate Setup Wifi is found and cell phone connects to it) then nothing happens (app does not show any networks for configuration). I tried with different NodeMCUs and both firmware versions.

Update: Es scheint an der Android App zu liegen. Mit dem iPhone hat es funktioniert.

Freut mich wenn es mittlerweile geklappt hat. Es kommt im Einrichtungsprozess manchmal zu Problemen, da gibt sonst noch die Möglichkeit das WLAN manuell einzurichten (also nicht über die App).

Könntest du mir noch sagen welche Android Version du genau am Gerät hast, dann kann ich da die Funktionalität noch einmal prüfen.

lg
Manuel

Hallo Manuel,

Android 9.
Zur Info: Ich hatte zuvor auch nochmal die v20 des NodeMCU.bin geflasht. Das hatte auch nicht geholfen. Erst dann habe ich es mit dem iPhone (App download auch am 4. Okt) versucht, wo es dann funktioniert hat. Deshalb auch der Schluss, dass es an der App/Android Kombination liegen muss.

VG
Johannes